Proiectul AIDO – All in bowl of digitalization of education se desfășoară în perioada 10.10.2022 – 16.06.2024 în cadrul proiectului European Erasmus + K2, fiind aprobat de către Agenția Națională pentru proiecte în domeniul educației cu nr.de identificare 2022-1DEO2-K210-VET 83354.
Proiectul cuprinde 3 întâlniri fizice (Bruxelles, Tallin, București) și numeroase întâlniri online.
În cadrul acestui parteneriat, Școala Elena Văcărescu din București mai are parteneri din Germania, Lituania, Finlanda, Suedia și România (Grădinița nr.50).
Scopul principal al proiectului nostru este de a extinde competențele digitale ale partenerilor participanți în vederea planificării ofertelor educaționale în domeniile educației preșcolare, primare, gimnaziale și formării educatorilor, profesorilor și, astfel, de a contribui la digitalizarea educației profesionale (vocaționale). Un alt obiectiv este crearea unei platforme pentru spații digitale de învățare dedicate educației și formării profesionale a educatorilor și profesorilor ținând cont de considerente didactice. 8 parteneri din cinci țări europene sunt implicați în acest proiect. Partenerii provin din domeniile educației profesionale, preșcolare, primare și gimnaziale.
În perioada 10-14.10.2022, a avut loc prima întâlnire de proiect AIDO: All in bowl of digitalization of education desfășurată în orașul Bruxelles. Vezi raportul mai jos:
A doua întâlnire a proiectului AIDO: All in bowl of digitalization of education finanțat Erasmus+ a avut loc în țara partenerilor estonieni, în orașul Tallinn, în care se află și Școala Tallinna Lasteaed Mudila, în perioada 22-26.05.2023. Vezi raportul si imagini mai jos:
A treia și ultima întâlnire fizică din cadrul proiectului AIDO: All in bowl of digitalization of education finanțat de Erasmus+ a avut loc în București, Romania, orașul în care se află două instituții partenere Școala Gimnazială “Elena Văcărescu” și Grădinița nr. 50, în perioada 10-16.03.2024. Vezi raportul mai jos
În urma desfășurarii proiectului au fost concluzionate urmatoarele:
Accesibilitatea, navigabilitatea și calitatea aplicației Wordwall sunt factori ce justifică nivelul înalt al utilizării acesteia în rândul cadrelor didactice respondente. De asemenea, capacitatea aplicației de a creea materiale didactice reprezintă un alt factor motivațional în utilizarea sa. Nivelul de competență digitală al utilizatorului este considerat de căte respondenți ca fiind unul mediu, acest lucru reprezentând accesibilitatea ridicată a aplicației în domeniul educațional. Raportul cost-beneficiu a fost evaluat majoritar ca fiind pozitiv în rândul cadrelor didactice respondente, conducând la eficiența aplicației. Aplicația wordwall a fost considerată atât o resursă procedurală în cadrul activităților didactice cât și una evaluativă. Aceasta poate fi utilizată atât de către cadrele didactice in procesul de transmitere al suportului cognitiv-informațional, cât și în verificarea asmiliării informației, evaluare și feedback. Utilitatea aplicației evaluată a fost considerată mare de către cadrele didactice respondente, având potențialitatea de a fi recomandată mai departe și altor cadre didactice în demersul instructiv educativ. Interpretarea datelor în limba engleză o regăsiți în raportul de mai jos:
Accesibilitatea aplicației Canva este medie în raport cu nevoile educaționale ale ciclului primar. De asemenea, având in vedere evaluarile cu privire la gradul de navigabilitate, crearea materialelor didactice și calitatea conținutului, se poate concluziona nivelul mediu spre ridicat al competențelor digitale pe care utilizatorul trebuie să le dețină în vederea utilizării optime ale aplicației Canva. Conform evaluării respondenților, aplicația poate fi utilă în arii precum resurse procedurale și strategii didactice, cât și in informare, documentare și creare de resurse materiale. Se poate spune că, aceasta este utilă atât în predarea noilor conținuturi, cât și în recapitulare, evaluare și ameliorare. Puțin peste jumătate dintre cadrele didactice respondente consideră ca aplicația Canva are un nivel înalt de utilitate, aceasta percepție fiind semnificativ corelată cu nivelul competențelor digitale ale acestora. Chiar dacă aplicația Canva este evaluată la un nivel ușor ridicat de dificultate în accesibilitate, navigabilitate, creare de conținut, majoritatea respondenților ar recomanda-o altor cadre didactice sau elevi, ceea ce denotă faptul că nivelul de competențe digitale nu reprezintă un factor perturbator în percepția utilității acesteia în domeniul educațional. Interpretarea datelor în limba engleză o regăsiți în raportul de mai jos: